Za nieco ponad dwa miesiące na odcinek Giżycko – Korsze ma powrócić regularny ruch kolejowy. Dzięki temu do Giżycka dojeżdżać mają nie dwie, a cztery pary pociągów dalekobieżnych dziennie. Część z nich pojedzie w bezpośrednich relacjach do Gdyni i Szczecina.
1 października PKP Intercity
rozszerzyły ofertę swoich połączeń na zmodernizowanym odcinku Ełk – Giżycko. Dzięki umożliwieniu wjazdu do popularnego kurortu składów elektrycznych dociera tam IC „Słowacki” z Wrocławia i Łodzi. Teraz informację tę potwierdził także finansujący przewozy resort odpowiedzialny za politykę transportową państwa.
Kolejne rozszerzenie oferty w grudniu
– Od 1 października wydłużony o odcinek Białystok – Giżycko zostanie pociąg IC „Słowacki” – mówi Anna Szumańska, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. Dodaje, że do 13 grudnia do Giżycka kursować będzie także grupa wagonów IC „Hańcza”. Bez przesiadki dojedziemy więc nadal m. in. do Kielc i Krakowa.
Nasza rozmówczyni przedstawia także zarys oferty planowanej na nowy roczny rozkład jazdy, który wejdzie w życie 14 grudnia. – Odcinek z Ełku do Giżycka będzie obsługiwany przez cztery połączenia PKP Intercity: IC „Rybak”, IC „Nida”, TLK „Biebrza” oraz IC „Słowacki” – wylicza. Kursów będzie zatem dwukrotnie więcej niż obecnie.
– Szczegóły są dostępne na stronie internetowej zarządcy infrastruktury – zaznacza przedstawicielka MI. Zgodnie z danymi zamieszczonymi na łamach Portalu Pasażera część z wymienionych pociągów nie będzie rozpoczynać i kończyć biegu w Giżycku, a przejedzie przez miasto, kierując się z Ełku do Korsz i Olsztyna. Oznacza to plan otwarcia kolejnego odcinka linii 38 pomiędzy stacjami Giżycko i Korsze po trwającej modernizacji.
Zyskuje Giżycko, tracą Ruciane-Nida i Szczytno
I tak: IC „Nida” zastąpi „Hańczę” i pojedzie w takiej samej relacji Giżycko – Kraków. IC „Słowacki” niezmiennie zapewni dojazd do Wrocławia i Łodzi. TLK „Biebrza” połączy Białystok z Gdynią przez Ełk, Giżycko, Korsze i Olsztyn. Na dłuższej trasie pojedzie IC „Rybak”, który zapewni bezpośrednie połączenie Białegostoku, Ełku, Giżycka i Korsz ze Szczecinem.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami „Biebrza” i „Rybak” przestaną zatem kursować alternatywną linią łączącą Ełk z Olsztynem przez Ruciane-Nidę i Szczytno. Likwidację połączeń dalekobieżnych na tym odcinku częściowo zrekompensuje zadeklarowany przez województwo warmińsko-mazurskie rozwój oferty regionalnej. Na trasie pojawić mają się dwa nowe kursy Regio: jeden z Olsztyna do Ełku i z powrotem, drugi w krótszej relacji do i z Pisza.